24 Mart 2020 Salı

Galya Köyü bizde, merak etme...

Asteriks'in yazarı Rene Goscinny'den sonra çizeri Albert Uderzo da yaşama veda etti. 70'lerin ortalarıydı, yeni yeni hayata anlamlar yüklemeye başlamıştım. 6 yaşındayken babam tutuyor diye tuttuğum takımı 14 yaşımda bırakmış ve Trabzonsporlu olmuştum. İstanbul oligarşisine kafa tutan takımıma devrimci bir anlam yüklüyordum ama tam da ifade edemiyordum. Karikatür sevdasıyla Cağaloğlu yokuşunu arşınlamaya başlamışım. Oğuz Aral'ın karikatür ve mizah üzerine anlattığı ve önerdiği ne varsa kitapçılardan alıp içlerinde kaybolduğum yıllar... O da ne? Asteriks. Nasıl güzel çizgiler, nasıl eğlenceli hikayeler. Yenilmez Sezar'ın tek diş geçiremediği, işgal edemediği minik Galya Köyü. Asi, dik, çıkıntı ve küstah Galyalılar. Tam da bizim gibi. İstanbul'un dev oligarşik aygıtlarıyla mücadele eden ve ilk 10 yıl hazırlık maçlarında bile zırnık koklatmayan Trabzonspor. Tamam, o bir çizgi roman, onlar kadar yenemedik Romalıları ama inatlaşmaktan da hiç vazgeçmedik. 
Bana bu hayalleri kurduran, hayata doğru ve namuslu anlamlar yüklememe yardımcı olanlardan birisi daha gitti... Ama Galya Köyü ve direnenler hep var olacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder