8 Nisan 2016 Cuma

Asghar Farhadi, şakaklar ve Hollywood

Bir yazıyı, bir filmi, bir romanı, bir şarkıyı, bir sanat eserini beğendiğinizi nasıl anlarsınız? Bazılarımız, beynimden vurulmuşa döndüm, der. Bazılarımız, ağzımızda bir lezzet oluştuğunu söyler.
Benim şakaklarım titrer, ürperirim. Yanaklarım, göz çukurlarım ve saç köklerim şakaklarıma eşlik eder. Bu öncü ve artçı ürpertiler başlayınca o ürünün iyi olduğunu düşünürüm. 
Asghar Farhadi'nin yazıp yönettiği bütün filmlerde bu belirtileri gösterdim. Pekii, prodüksiyon değeri Örümcek Adam serisinin herhangi bir filminin 100'de 1'i kadar olmayan bu filmlerle bu adam nasıl oluyor da bizi kavrayıp oradan oraya vurabiliyor? Cevap veriyorum; piyasayı değil, insanı önemsiyor.
(Not: Farsça bilmiyorum ama tahminimce; Farhadi, filmdeki oyuncularına, "Bakın bu kadar ödül aldık, Palmiyesi, Oscar'ı, Ayısı... alayını aldık... Hadi artık barışın." diyor.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder