18 Şubat 2010 Perşembe

Depremden değil Amerika’dan kork uşağum

Yali Kiraathanesi’ne girup, bizum ocakçi İsmail’e seslendum; evladum demli bir çay!..
“Ajda bardakta mi getureyim Laz Marks Emice”, dedi? Uşağum, incecuk belli çay bardağina koyacak başka isim bulamadun mi? Ajda hanumun beli olmiş 85 santim. Hadi su bardaği olsa anlarum.” dedum.
Bu küçuk polemikten sonra gazetelere göz attum. Ula ne göreyim; Amerika Pirleşuk Devletleri deprem sonrasinde yardum edeyiruk ayağiyla Haiti’yi işgal edeyi…
Depremden önce Pirleşuk Devletler’un asker sayisi 1000 iken, şimdi 15 bine çikmiş.
Şoyle bir düşundum, bu sırtlanlar petrol kokusi almaduklari yere dönup bakmazlar bile, ne pok yemağa Haiti’nun kontrolini ele geçureyiler?
Yoksulluk yüzinden çamur yemağa kalkmiş bir ülke sözkonusi… altın yok, petrol yok, peçi ne var? ABD’ye yeni Guantanamo Üslerine ihtiyaci var daa!
Deprem sonrasi Haiti’yi yeniden kurayiruk görintisi altinda tam teşkilat yerleşup, Karayipler’un kontrolini ele geçurecekler.
Haçan söyleyun bakalum, deprem mi daha tehliçelidur ABD mi?
Depreme önlem alinabilur, sosyal bir devlette binalaruni, yollaruni, çöprileruni sağlam yaparsun olur biter. Ama habu pokkiyenun işgalci ve yağmaci ABD’sine ne edeceksun?
Çözum basittur uşağum; bunlar 7.3 şiddetinde mi işgal edeyi, sömureyi, biz 8.9 şiddetinde örgutleneceğuk, mücadele edeceğuk. Yoksa hau liberal tellallarun deduği gibi; ABD’ylan birlukte yaşamaya alişacağuk. Aha görduk, yaşanmayi da!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder