24 Eylül 2009 Perşembe

Eğitim-Sen İstanbul Şubeleri 'eğitim hakkı' için yürüdü

Okulların açıldığı ilk gün Beyazıt otobüs duraklarında bir araya gelen Eğitim-Sen İstanbul Şubeleri’ne bağlı eğitim emekçileri, veli ve öğrenciler, buradan İl Milli Eğitim Müdürlüğü önüne yürüdü.

Eğitim Haktır Satılamaz
Yürüyüş boyunca sık sık “Eğitim Haktır Satılamaz”, “Parasız Eğitim, Parasız Sağlık”, "Anadilde Eğitim Haktır, Engellenemez”, “Ücretli Köle Olmayacağız” sloganları atan eğitimciler İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir basın açıklaması gerçekleştirdi.
Eğitim-Sen İstanbul Şubeleri adına açıklamayı yapan Hatun İldemir eğitimde yaşanan sorunların, ülkemizin diğer sorunlarıyla birlikte azalmak yerine arttığını belirterek bu artışta neoliberal politikaların etkisine dikkat çekti. Neoliberal politikaların en çok etkilediği alanların, sağlık ve sosyal güvenlik ile birlikte eğitim olmuşduğunu vurgulayan İldemir, kapitalizmin girdiği krizden çıkabilmesi için önerilen şeyin kamusal hakların “piyasaya” açılması olduğunu hatırlattı. İldemir konuşmasının sonunda "Eğitim-Sen olarak AKP hükümetinin neoliberal politikalarına karşı, eğitimi gericileştirme, piyasaya açma çalışmalarına karşı parasız, nitelikli, bilimsel ve herkese eşit anadilde eğitim için mücadele etmeye devam edeceğiz” dedi.

Ferman padişahınsa, liseler bizim
Basın açıklamasının ardından söz alan bir lise öğrencisi, liselerde uygulanan paralı eğitim politikalarına, gerici müfredata, öğretmen açıklarına değindikten sonra liselerde verdikleri demokratik lise mücadelesini büyüteceklerini ve öğretmenlerinin haklı mücadelelerine desteğe devam edeceklerini belirtti. Basın açıklaması alkışlar ve sloganlarla bitirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder