21 Kasım 2009 Cumartesi

Haydar Işık / Başaltı notları - 21

- çin nezlesi, deli dana, kuş gribi, kene sokması derken bu yıl da domuz gribiyle mücadele veren insanlığın 2010 yılı kış grip kreasyonu açıklandı. amerika'daki ismi açıklanmayan vahşi bir ilaç firmasının önümüzdeki sene için `ceylan gribi` düşündügü bildirildi. eğer böyle bir hayvan gündeme gelirse, "gezme ceylan bu dağlarda / seni avlarlar", "ceylanım gel gel" ve "ceylan gözlerine kurban olduğum / tanri selamımını almaz mısınız" türkülerinin tehlikeye gireceği söyleniyor.

- dünyada en etkili 500 müslüman arasında 5. gösterilen başbakan tayyip erdoğan yaptığı horuldanmada, "hocam, büyüğüm fettullah gülen efendimiz 13. seçilmişken benim 5. olmam abes düştü. zaten kendisiyle telefon görüşmesi yaptım. beni fırçaladı. "utanmıyor musun" dedi. yok ben de utanma duygusu olsa bu hallere gelmezdim dedim. artık önümüzdeki anketlere bakacaz.

- dersimli seyit rıza'nın mezarı, onur öymen'in ensesindedir...

- futbol artık dört ihtimalli bir oyundur: 1- 0- 2- şike

- anadilde ağlama hakkı tanındı. polis dayağına karşı göstericilerin, "ühüüüü", "oyyy" türünden türkçe ağlamalarının yanında kürtçe olarak, "viyyy", "ahhh derdooo, leminn, daye daye" deyip ana dillerinde sızlanmalari bugünden itibaren yasallaştı.

- onur öymen, deniz baykal ve kemal kılıçdaroğlu'nun birlikte seslendirdiği son türkü; kırklar dağının düzü / ziyaret çarpti biziii...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder