5 Ekim 2009 Pazartesi

Haydar Işık / Başaltı notları - 5

Başbakan'ın ulusa seslenişi
- uluus uluuss!..
- efendim konuyu biraz daha derinleştirsek…
- konusma üleeyn! görünen köy derin devlet istemez! nedir bu kürt halkının sizden çektiği? katliam, zulüm, operasyon, havan topu…
- sayın başbakanım bu konuşmayı diyarbakır'da yapacaktık. metinler karıştı herhalde. burada "herkezi anlamak lazım" adlı seslenişi yapıp kominist hareketin türkiye halkına kazandırdıklarını anlatacaktınız.
- tabii kominisler de bizim kardeşlerimiz.
- tam da bu noktada nazım'ın, "yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür/ ve bir orman gibi kardeşçesine" iyi gider efendim. bastırın dizileri.
- yasamak inşallah bir ağaç gibi tek ve hayırlısıyla gür/ ve bakıyoruz ki ormanlar yanmış. yazık değil mi onca hektar heba olsun. benim görümcemin ortanca oğlunun…
- öhö öhö… karıştırmayın görümcenizin oğlu için açılan 200 hektar ormanlık araziyi
- kes üleyn! anneni de al kes! ver bugünün metnini! bugününü bilmeyen başbakanın keskin sirkesi neydi üleynn?
- deyimleri karıştırmayalım, şiirlerden de uzak duralım en iyisi.
- ne diyoduk. insanları anlamak lazım. fatih ürek'i de anlamak lazım. ben de bilirim o duyguları, vatanın bütün kaleleri zapt edilmiş olabilir.
- efenim o Atatürk'ün konuşmasından bir bölüm. siz kendi tarzınızla konuşsanız daha etkileyici olabilir.
- lann lann laynn!..
- evet bu!..
- biliyom lan! sonuna doğru değiştirecektim.
- son bi iki cümlenizde; rab, inşallah ve bismillah geçmedi. değer kaybediyoruz. borsa sallanıyor.
- tamam inşallah. vatanın kaleleri zapt edilse bile dedim hiç önemli diil. rüştü hatalı goller yiyebilir. fettullah bi üflesin geçer. son gülen fettullah güler.
- bu cümle çok etkileyiciydi. hem de komik. tekrar edin!
- son gülen fettullah güler. kuşum aydın'a gülenler de Allah’ından bulur. zaten geçenlerde değerli dostum biricik önder obama ile beyoğlu imam adnan'da yürürken, binlerce uzun menzilli korumanın ve skortilerin arasından sızıp gelen ve bir ördek gibi kıvrılıp yanımıza sessizce, o küçücük elleriyle mister obama'nın paçalı donlarından cüzdanını çeken minik kapkaççı çocuğumuza hayretle baktık. hayırlısıyla çocuğu tek hareketle paketleyip yere yatırdım. kapakladığı parayı cebinden alıp çocuğumuza hiçbir kötü muamele yapmadan serbest bıraktım. mister obama olayın şokundan çıkıp çocuğumuzu imf’ye bonservisiyle beraber transfer etti. ben bu olayı cepten bülent' i arayarak haber verdim. hayırlısıyla bülent arınç duygulanıp ağladı. kürtçe "viyy viyy" dedi.
- obama'ya cüzdanını iade ettiniz mi?
- inşallah etmiştik. ama sevgili dostum obama bu kargaşada benim cüzdanı da çarpmış.
- kaç para vardı efendim?
- türk parası yoktu
- ha dolar, euro felan
- yok 200 mecidiye, iki okunmuş muska, bi minik poşet mezar toprağı ve fettullah gülen'in vesikalık fotoğrafı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder