28 Aralık 2010 Salı

Atılgan Korkmaz / Buyur burdan bak - 68

Wikileaks'e gelene kadar
Bir dalgaydı Wikileaks salladı geçti...
Gene gelir mi, belli olmaz.
Ama bizde daha enteresan işler dönüyor,
yandaş medya çalkalanıyor "derinden", hem de çok derinden;
Bir kaç haftadır, Yeni Şafak'ın en ateşli yazarlarından,
yani öyle görüyorduk, sanıyorduk kendisini,
köşe bucak her TV kanalında Hükümet sözcüsü gibi boy gösteren
zat'ı muhterem, Fehmi Koru'nun yazıları çıkmıyordu sayfalarda.
Dün sabah NTV'de Ruşen Çakır'ın programında iş arıyor gördüm kendisini.

***

Biraz magazine gireyim burada haddimce;
Aynı dakikalarda Twitter'dayım,
art arda mesajlar geliyor Cüneyt Özdemir'den;
"Ben iş teklif ediyorum kendisine, ipad gazetesinde yazsın,
dilerse Taha Kıvanç'ı da alsın gelsin,
Ruşen söyle de gelsin." yorum sizin...

***
Konunun aslını azıcık araştırdım,
mevzu ABD büyükelçisi Eric Edelman'a dayandı.
Eğer doğruysa Edelman, Koru'ya Dış Politika Yazarı İbrahim Karagöl'ü gazeteden uzaklaştırın demiş,
Bunun üzerinde Koru, gazete yönetimine baskı yapmaya başlamış.
Hadi asparagas diyelim, bugün, Yeni Şafak'tan
ayrılmak zorunda kalan Akşam gazetesi yazarı
Hüsnü Mahalli bombayı patlatmış.
16 Mart 2005 tarihli gazetede Hüsnü Mahalli,
"Edelman Sömürge Valisi mi?" başlıklı yazısını yazınca,
küplere biniyor Edelman ve Mahalli'nin gazete ilişkisi sadece 10 gün sürebiliyor.
Konunun görünen yüzü bu değerli dostlar.
Benim merak ettiğim,
bu aralar Nazlı Ilıcak ve Fehmi Koru sıkıntılı günler yaşıyor.
Sanırım bizim görmediğimiz, gösterilmeyen, duyurulmayan,
Wikileaks'ten vahim belgeler bilgiler uçuşuyor medya semalarında, ne dersiniz?

1 yorum: