18 Mayıs 2010 Salı

Atılgan Korkmaz / Buyur burdan bak - 29

Kılıçdaroğlu koptu geliyor, sağrısında... (2)
İlk yazının sonrasında "N'olcak, ne bitecek, bu nasıl oyun yav?" gibilerinden bir sürü tivitır mesajı aldım.
Bakın dostlar, borsaya dair İlyas Başsoy'un bir yazısı var bu hafta başı Birgün gazetesinde yayınlanan "İşlem Hacmi" adı altında, harika bir yazı ellerine, yüreğine sağlık demek istiyorum önce ona.
Dünya borsalarında dolanan sıcak para miktarı, görünenin sadece yedide biri.
Bunu pek bilindik bir hikaye ile açıklıyor; iki borsacı seans arasında yürüyüşe çıkıyorlar, bir usta biri çırak. Usta olan önlerine çıkan bir dışkı için çırağına diyor ki, bunu yersen sana 1 milyon dolar veririm. 1 milyon doların hatrına çırak hüpletiyor boku.
Daha sonra yürümeye devam ediyorlar ve bu sefer çırak, ustaya diyor ki bu boku da sen ye ben sana 1 milyon dolar vereyim. Eyvallah diyor usta afiyetle götürüyor boku.
Eee diyor çırak ne benim sana ne de senin bana borcun kalmadı, yediğimiz bok da cabası, yoook diyor usta olur mu, 2 milyon dolarlık işlem hacmi yakaladık.
İşte bize sunulan biraz bu, bir Kılıçdaroğlu balonu şişirildi, kişiliğine karakterine lafım yok, dürüsttür, namusludur, çalışkandır tamam ama her yanımızdan buram buram bok kokuları yükseliyor.
O kadar alışmışız ki, artık alışkanlık hissi yaratmış bizde.
Sorarım size yılların getirdiği birikim, pislik, yozlaşma öyle bir adamın değişmesi ile ortadan kalkar mı, hele lider olarak gösterilen kişi bir kısım medyanın gazı ile tepeye konacaksa, o sözde liderden hayır gelir mi?
Ne mi olacak? Erdoğan'ın başbakanlık sürecine bakın ne olacaksa o olacak işte. Yüzde yüz aynı olur demiyorum mutlaka büyük farklar var ama, birileri çıkıp birilerini kurtarıcı havasında halka öyle gazlıyor ki, gazlanan halk gazın etkisi ile sarhoş oluyor, Sermayenin oyunu bu herkesten cesareti alıp, birinin ruhuna üflüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder