22 Kasım 2010 Pazartesi

Atılgan Korkmaz / Buyur burdan bak - 55

Gerilla marketing ve hücre tipi terörizm!
"Gerilla Marketing", bir diğer adıyla "vur kaç pazarlama". Cebinde akrep gezen kapitalizmin, pervasızlığının yansımalarından biri.
Tüketim sapkınlığına düşmüş insanoğlunu, zayıf anlarından birinde tongaya düşürüp hiç maliyetsiz cebindeki son üç beş kuruşu da hüpletmeyi hedefliyor.
Gerilla taktiği, teknolojik ve sayısal anlamda mücadelenin eşit koşullarda mümkün olmadığı anlarda genellikle devrimcilerce, oligarşinin düzenli ordularına karşı kullanılmıştır.
Peki bugün yeni dünyada kapitalist emperyalist güçler, bu kadar hayatın her alanına hakimken, ellerinde üstün teknoloji ürünü medyaları varken, neden bu yöntemi seçiyorlar? Heyecan aradıklarından mı, tabiki hayır!
İstifcilik yöntemi, ellerinde mallar birikip üretim fazlası kıçlarında patlayınca, bu riski daha küçük kapital zihniyetlerin üzerine yıkmak istediler. Önce yandaşlıkla bir kısmını desteklemeyi denediler ama olmadı, zira liberalizm gazına fazlaca gelen küçük kapitaller ellerine ayaklarına bağ oldu.
Onlarla uğraşmak zor geldi. İstekleri bir türlü dur durak bilmedi, buna karşılık istedikleri sonucu da bir türlü alamdılar. Yine imdatlarına klasik bir söylem yetişti, "Balık tutmayı öğretelim, nasıl olsa ihtiyaçları olan yem bizde".
İletişimin geldiği son noktada, tüm küçük kapitallere, maliyetsiz reklam stratejisi olarak "Gerilla Marketing"i öğrettiler. Bu yöntemde tüketenlerin tamamı aynı zamanda bir emperyalizm silahına dönüştü, artık tüketiciler safi tüketim rolünden öte, tükketirici misyonu da üslenmiş oldu. Ağızlarına çalınan bir parmak bal ile kime neye hizmet ettiğini bilmeyen sözde bağımsız hücreler!
Soru; emperyalizmin yeni terör trendi hücre tipi örgütlenme yukarıdaki bilgiler ışığında sizce neye hizmet ediyor? Sakın silah tüccarları olmasın, aman dikkat! Tehlike her yerde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder