3 Ağustos 2009 Pazartesi

Krizun ‘piero’sina baktum...


Netceğuk Hasan’un kafasi biraz karişuktur. Kriz üzerine dönen mavralardan etkilenmiş.
Yali kiraathanesinde sandalyeyi çekup yanuma ilişti…
“Laz Marks Emice, sen ‘Kapitalizum sürekli kriz üretur. Bu yaşanan kriz da onlardan birisi ve en önemlilerinden.’ deyisun…” dedi.
He, deyirum dedum.
Netceğuk Hasan “Ama Başbakan, ‘Bu tam bir kriz değildur, psikolojiktur. Teğet geçmiştur, yok efendum sürtunerek geçmiştur’ deyi” dedi.
Sinirlendum tabi…
Ula bunun yarumi, çeyreği, azi – çoği, sürtuneni mi vardur uşağum? Kriz krizdur ve teğet değil, tamamen uzerumuzden geçmiştur!..
Netçeğuk Hasan ikna olsun diye Maraton pirogramindaki piero’yi kullanacağum.
Piero nedu, diye sordi Netceğuk.
Hau Erman Toroğli’ylan Şansal Beyuka’nun, top kale çizgisini alttan ve üstten tamamen geçti mi diye pozisyonlara baktuklari bir bilgisayar tekniğidur, dedum.
Ben da ayni yöntemi uygulayup, kriz vatandaşun çizgisini tamamen geçti mi, geçmedi mi diye ‘piero’sina baktum.
Çok açuk bir şekilde görileyi ki emperyalist - kapitalizumun yarattuği bu kriz, dünya halklarinun çizgisini alttan da üsten de tamamen geçmiştur.
Şimdi hep birlukte yeduğumuz bu goli çikarmak içun karşu kaleye salduracağuk. Artuk kontratakla mi ataruk, dünya halklari bir olup bunlari rakip kaleye mi sıkıştururuk, orasini bilemem. Bilduğum bir şey vardur, oyle bir gol çakmaliyik ki, pieroyla bile tespit edemesunler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder